شگفتي هاي آفرينش
شگفتي هاي آفرينش
شگفتي هاي آفرينش
اثرات مخرب شبکه های مستهجن ماهواره ای
1- آسیب زدن به سلامت روانی فردوایجاد روان پریشی،اضطراب و استرس و ابتلا به افسردگی های طولانی در مخاطبان.
2- از بین بردن تمامی ارزش ها و اعتقادات دینی و مذهبی و ملی .
3-از بین بردن اراده و خود آگاهی در مخاطب والقاوایجاد بی ارادگی، بی هدفی،تاثیر پذیری و بی تفاوتی در مخاطبان.
4-تبلیغ وارزشی جلوه دادن فرهنگ مبتذل غربی.
5-تنزل ارزش و جایگاه والای زن و استفاده ابزاری و جنسی از زن داشتن برای جذب مخاطب و تبلیغ کالا برای رسیدن به سود کلان.
6-از بین بردن کانون گرم خانواده،ایجاد نارضایتی بین همسران ،از بین رفتن اقتدار پدرانه در خانه و نابودی تمامی آرمان های یک خانواده.
7-انتشاراخبار کذب و هدف دار سیاسی وایجاد بدبینی و دل زدگی مخاطبان نسبت به کشور،اسلام و دولت اسلامی .
8-فراموشی یاد خدا ، کم رنگ ونابود کردن تقوا و حجب و عفت و دین و اخلاق مداری.
9-فراموشی آخرت با ترویج مصرف گرایی ،تجمل گرایی ومادی گرایی.
10-تبلیغ و عادی سازی بی بندوباری،ابتذال وهرزگی در جامعه.
منظور از «خلقت جهان در شش روز»
پرسش:
منظور از اینکه جهان در شش روز آفریده شده، چیست؟
پاسخ اجمالی:
پاسخ تفصیلی:
بحث از آفرینش جهان در شش روز، در هفت مورد از آیات قرآنمجید آمده است، (1) ولى در سه مورد، علاوه بر آسمان ها و زمین، «ما بَیْنَهُما»؛ (آنچه در میان زمین و آسمان قرار دارد) نیز به آن اضافه شده است که در حقیقت توضیحى است براى جمله قبل؛ زیرا همه اینها در معنى آسمان ها و زمین جمع است، چون مى دانیم آسمان شامل تمام چیزهائى مى شود که در جهت بالا قرار دارد و زمین نقطه مقابل آن است.
در اینجا فوراً این سوال به ذهن مى آید که: قبل از آفرینش زمین و آسمان، شب و روزى وجود نداشت، که اینها در آن آفریده شود، شب و روز از گردش زمین به دور خود و در برابر نور آفتاب به وجود مى آید.
به علاوه پیدایش مجموعه جهان در شش روز، یعنى کمتر از یک هفته چیزى است بر خلاف علم؛ زیرا علم مى گوید: میلیاردها سال طول کشید تا زمین و آسمان به وضع کنونى درآمد.
اما با توجه به مفهوم وسیع کلمه «یوم»؛ (روز) و معادل آن در زبان هاى دیگر، پاسخ این سوال روشن مى شود؛ زیرا بسیار مى شود که: «یوم» به معنى «یک دوران» به کار مى رود، خواه این دوران یک سال باشد، یا صد سال، یا یک میلیون سال، و یا میلیاردها سال، شواهدى که این حقیقت را ثابت مى کند و نشان مى دهد یکى از معانى «یوم» همان «دوران» است فراوان مى باشد از جمله:
الف ـ در قرآنصدها بار کلمه «یوم» و «ایّام» به کار رفته است، و در بسیارى از موارد به معنى شبانه روز معمول نیست، مثلاً تعبیر از عالم رستاخیز، به «یوم القیامه» نشان مى دهد که مجموعه رستاخیز که دورانى است بسیار طولانى به عنوان «روز قیامت» شمرده شده است.
از پاره اى از آیات قرآناستفاده مى شود که روز رستاخیز و محاسبه اعمال مردم، پنجاه هزار سال طول مى کشد.(2)
ب ـ در متن کتب لغت نیز مى خوانیم که «یوم» گاهى به مقدار زمان میان طلوع و غروب آفتاب گفته مى شود و گاهى به مدتى از زمان، هر مقدار بوده باشد. (3)
ج ـ در روایات و سخنان پیشوایان دینى نیز کلمه «یوم» به معنى دوران بسیار آمده است، امیر مومنان على(علیه السلام) در «نهج البلاغه» مى فرماید: «الدَّهْرُ یَوْمانِ یَوْمٌ لَکَ وَ یَوْمٌ عَلَیْکَ»؛ (دنیا براى تو دو روز است، روزى به سود تو است و روزى به زیان تو). (4)
در تفسیر«برهان» ذیل همین آیهاز تفسیر«على بن ابراهیم» نیز مى خوانیم که امام فرمود: «فِى سِتَّهِ اَیّام یَعْنِى فِى سِتَّهِ اَوْقات»؛ (شش روز، یعنى شش وقت و دوران). (5)
د ـ در گفتگوهاى روزمره و اشعار شعرا در زبان هاى مختلف کلمه «یوم» و معادل آن نیز، به معنى دوران زیاد دیده مى شود، مثلاً مى گوئیم: کره زمین یک روز گداخته و سوزان بود و روز دیگر سرد شد و آثار حیات در آن آشکار گردید، در حالى که دوران گداختگى زمین به میلیاردها سال بالغ مى شود.
یا این که مى گوئیم: یک روز «بنى امیه» خلافت اسلامرا غصب کردند، و روز دیگر «بنى عباس»، در حالى که دوران خلافت هر یک، بر ده ها سال بالغ مى گردد.
شعر ظریف و پر معنائى از «کلیم کاشانى» داریم که شاهد روشنى براى بحث ما است آنجا که مى گوید:
بد نامى حیات دو روزى نبود بیش *** آن هم کلیم با تو بگویم چسان گذشت
یک روز صرف بستن دل شد به این و آن *** روز دگر به کندن دل زین و آن گذشت
از مجموع بحث فوق چنین نتیجه مى گیریم که: خداوند مجموعه زمین و آسمان را در شش دوران متوالى آفریده است، هر چند این دوران ها گاهى به میلیون ها یا میلیاردها سال بالغ شده است و علم امروز هیچ گونه مطلبى را که مخالف این موضوع باشد بیان نکرده است.
این دوران هاى ششگانه احتمالاً به ترتیب ذیل بوده است:
1 ـ روزى که همه جهان به صورت توده گازى شکلى بود که با گردش به دور خود از هم جدا گردید و کرات را تشکیل داد.
2 ـ این کرات تدریجاً به صورت توده مذاب و نورانى و یا سرد و قابل سکونت در آمدند.
3 ـ روز دیگر منظومه شمسى تشکیل یافت و زمین از خورشید جدا شد.
4 ـ روز دیگر زمین سرد و آماده حیات گردید.
5 ـ سپس گیاهان و درختان در زمین آشکار شدند.
6 ـ سرانجام حیوانات و انسان در روى زمین ظاهر گشتند. (6)
*********
پی نوشت:
(1). سوره اعراف، آیه 54. یونس، آیه 3. هود، آیه 7. فرقان، آیه 59. سجده، آیه 4. ق، آیه 38. حدید، آیه 4.
(2). سوره معارج، آیه 4.
(3). «راغب» در «مفردات» مى گويد: «الْيَوْمُ يُعَبَّرُ بِهِ عَنْ وَقْتِ طُلُوعِ الشَّمْسِ إِلى غُرُوبِها وَ قَدْ يُعَبَّرُ بِهِ عَنْ مُدَّةٍ مِنَ الزَّمانِ أَىَّ مُدَّةٍ كانَتْ».
(4). «شرح نهج البلاغه» ابن ابى الحديد، جلد 18، صفحه 10 و جلد 19، صفحه 364، كتابخانه آية اللَّه مرعشى نجفى، قم، 1404 ه ق؛ «بحار الانوار»، جلد 33، صفحه 498، جلد 70، صفحه 81، جلد 74، صفحه 422، و جلد 75، صفحه 13 و …؛ «تحف العقول»، صفحات 95 و 207، انتشارات جامعه مدرسين، 1404 ه ق؛ «نهج البلاغه»، نامه 72، و كلمات قصار، جمله 396.
(5). تفسير «قمى»، جلد 1، صفحه 236، و جلد 2، صفحه 350، دارالكتاب، قم، 1404 ه ق؛ «بحار الانوار»، جلد 54، صفحه 73؛ تفسير «صافى»، جلد 2، صفحه 203، مكتبة الصدر تهران، طبع دوم، 1416 ه ق؛ «نور الثقلين»، جلد 2، صفحه 38، مؤسسه اسماعيليان قم، طبع چهارم، 1412 ه ق.
(6). گردآوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دارالکتب الإسلامیه، چاپ سی و دوم، ج 6، ص 247.
میدونی ضرب المثل «سرش بره قولش نمیره» ازکجااومده؟؟
روی دستش “پسرش” رفت
ولی “قولش نه”
نیزه ها تا “جگرش” رفت
ولی “قولش نه”
این چه خورشید غریبی است که با حالِ نزار پای “نعش قمرش” رفت
ولی “قولش نه”
شیر مردی که در آن واقعه “هفتاد و دو” بار دست غم بر “کمرش” رفت
ولی “قولش نه”
هر کجا می نگری “نام حسین است و حسین” ای دمش گرم “سرش” رفت
ولی “قولش نه”
«صلے الله علیک یا اباعبدالله »
همراه پر دردسر
استفاده از تلفن همراه برای کودکان چه آسیب هایی دارد ؟
وقتی از مدرسه بر می گردد، گوشی اش را بر می دارد و شروع می کند به پیامک زدن و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی مختلف. نه حرفی و نه سخنی. اگر هم از او بپرسیم، جوابی تلگرافی می دهد و تمام! غذایش هم که همیشه یخ می کند تا بالاخره رضایت بدهد و بیاید سر سفره. خودم هیچ که از این همه سکوت دارم افسرده می شوم، نگران خودش هستم که احساس می کنم دیگر دوست ندارد در جمع باشد… .
بیشتر ما والدین تلفن همراه داریم و فرزندانمان نیز دیر یا زود از ما می خواهند که برای آن ها هم گوشی تلفن همراه تهیه کنیم. در چنین وضعی، ما به این پرسش ها فکر می کنیم: فرزندانمان گوشی را برای چه می خواهند؟ اینکه بازی کنند؟ جلوی دوستانشان کم نیاورند؟ خیال خودمان راحت باشد که همیشه در دسترس ما هستند؟
امروزه این وسیله ارتباطی در کنار لوازم تحریر و دفتر و کتاب، از دیگر وسایلی است که فرزندان آن را از پدر و مادر خود مطالبه می کنند. این واقعت نه تنها خود یکی از آسیب های تلفن همراه است، بلکه ناآگاهی و نبود آموزش درباره نحوه استفاده درست از این وسیله در میان فرزندانمان، از مهم ترین علل افزایش و گسترش عواقب منفی این ابزار ارتباطی است.
آسیب های استفاده از تلفن همراه برای کودکان چیست؟
1. آسیب های جسمانی
امواج الکترومغناطیس این دستگاه برای کودکان کمتر از ده تا دوازده سال خطرناک است. تحقیقات بعضی از دانشمندان نشان داده است که ارتباطی احتمالی بین استفاده از تلفن همراه و ابتلا به برخی سرطان های مغز وجود دارد.
2. اختلالات خواب
کودکان و نوجوانانی که از این وسیله استفاده می کنند، در بسیاری اوقات به علت ردّ و بدل کردن پیامک یا حضور در شبکه های اجتماعی، در انتهای شب بدخواب می شوند. بسیاری از اوقات برای پاسخ دادن به پیام ها لازم است ذهن هوشیار شود و همین امر، موجب اختلال خواب می شود. این بدخوابی و بی خوابی در عملکرد روزانه آن ها تأثیرگذار خواهد بود.
3. کاهش تمرکز و افت تحصیلی
بسیاری از دانش آموزانی که تلفن همراه دارند، آن را با خود به مدرسه نیز می برند و سر کلاس درس غالباً یا بازی می کنند یا عکس و فیلم می بینند؛ بنابراین از توجه به درس باز می مانند و نمرات درسی آن ها کاهش می یابد و دچار افت تحصیلی می شوند. همچنین گاهی این بچه ها به علت استفاده مکرر از دکمه های گوشی، از درد مفاصل و انگشتان نیز شکایت دارند.
4. اتلاف وقت
از آنجا که گوشی های تلفن همراه قابلیت نصب بازی های مختلف را در خود دارند، کودک یا نوجوان مدت زیادی را سرگرم بازی می شود و از دیگر کارهای ضروری اش باز می ماند.
5. مواجهه با اطلاعات نامناسب
در بسیاری از مواقع، محتویات فایل های ارسال شده از طریق شبکه های اجتماعی، مسائل و اطلاعات نامناسبی دارد که ذهن کودک و نوجوان ما را درگیر می کند و مشغله فکری برای او ایجاد می شود. به علاوه، غالباً به سبب ترس از اطلاع والدین از این اطلاعات کودک یا نوجوان دچار تشویش و نگرانی می شود.
6. کاهش نظارت والدین
تلفن همراه رسانه ای کوچک و سبک و قابل حمل است. از طرفی قابلیت انتقال اطلاعات در اشکال مختلف اعم از متن، عکس، فیلم و صوت را دارد. این ها باعث شده این ابزار بسیار پر طرف دار و جذاب و به همان میزان کمتر قابل کنترل و مدیریت باشد؛ به خصوص برای کودک و نوجوان.
تأثیر امواج الکترومغناطیسی تلفن همراه بر مغز کودکانمان را جدی بگیریم.
سایر مضرات تلفن همراه، نظیر اختلال نظم در کلاس، ورود تصایر و محتوای غیر اخلاقی به مدارس و تأثیرات منفی بر سلامت جسم و روان، همچنین هیجان زدگی و استرس در آنان، از آسیب های بسیار مهم استفاده از تلفن همراه در میان فرزندانمان است.1
منبع: بالانشین (مهارت های مدیریت رسانه ها در خانواده)
————————————————
پی نوشت ها
1. صراط نیوز، «مضرات استفاده از تلفن همراه بر کودکان و راهکارهای آن»، فروردین 1391.
باسمه تعالی
ساپورت از کجا آمد؟؟؟؟؟؟
در دهه 1980 میلادی در کنگره آمریکا طرح مطرح شد که زنانی که در کلوپ ها ،
بارهاو مراکز فساد مشغول خود فروشی هستند باید با بقیه زنان اجتماعی تفاوت داشته باشند.
در این زمان به فکر طراحی لباسی جذّاب و در عین حال منحرف کننده افتادند که
این دسته از زنان را از جامعه متمایز کنند.ساپورت محصول این تفکر غربی بود که
امروزه برای کشورهای جهان سوم تبدیل به فرهنگ و مد شده است.